tisdag 29 mars 2011

Jag behövs inte!

Margareta hade mätt och fotograferat ett soffbord och ett arkivskåp som skulle ut på Blocket. Bilderna behövde bara laddas över från telefonen till datorn, beskäras och namnges. Sen var allt lätt!
Gunnel och Yvonne satt på varsin sida och stöttade och jag insåg att dom inte behövde någon direkt hjälp av mig denna gång.

Det enda besvärliga var att Margareta ju inte tagit med dosan till betalkortet. Den är ju alldeles nödvändig, Blocket är ju ej gratis. Det blev till att gå hem och hämta den. Katta dök upp lagom till ett försenat fika. Yvonne hade bakat en härlig sockerkaka igår kväll. 

Resten av tiden satt vi och pratade. Om bilbekymmer, ålderdomshem, städning, barn, jobb - och inte minst statister.
Yvonne visste inget om min casting i söndags.
Jag lovade att skriva ner webbadresserna till ngra statistställen

statist.se kostar ngra hundra. Där har jag anmält mig!
c/o Jones Casting & Produktion  har ännu ej anmält mig hit.
http://moviemall.se/     har ännu ej anmält mig hit.
Vem vet, Tanternas it kanske utvecklas att även omfatta "Statisttanterna"?


Nästa gång torsdag 7 april 13.00 - 16.00

2 kommentarer: