torsdag 17 mars 2011

Lättsamt

- Nu, medan vi är ensamma, kan du väl passa på och visa mig hur man gör en hemsida! sa Gunnel

Margareta och Yvonne är i Malmö, Monica jobbar och Kerstin har sin laptop hos Roland för rensning och omstart . Ia skulle bli sen och komma utan dator - och bara hinna med att fika!

Det dröjde en dryg kvart innan Paula dök upp, så jag hann med en snabbvisning av hur man fixar en blogg, väljer design, lägger in bilder etc.
Hemsida? Det tar lite längre tid! Vi tar ett steg i taget!
Gunnel jobbade på med bloggen, undersökte design, lånade en bild och skrev en första text. Än så länge är bloggen privat.



Paula ville veta hur man lägger in en YouTube-länk på Facebook.
"Vapaa" -Denna låt från förra året, med Kaija Koo, ville hon lägga in - och la in!
Vi hann lyssna många gånger.
Jag har nu kollat övesättningen från finskan

Free
I'm fed up with those
Powers which are controlling my life,
.....
Kaffe och gott, flott fika. Gunnel hade gjort glacerade morotsmuffins på morgonen.
Vi hann prata en hel del. Ia rusade, snyggt klädd, vidare in mot stan och något "bättre" möte. 
Stavarna står kvar innanför dörren - såna går man inte med i stan!

Nästa gång tisdag 22 mars 13-16. 
Jag hoppas ni är trygga med USB-minnen! Är du trygg?
Kan du flytta dokument mellan datorer? Gör du det? Har du ngt USB-minne? Köp!
Vill du se hur man kan beställa tryckta bilder fr en firma?
Detta kan vi göra de närmste gångerna - förutom lite mer Blocket och kanske kanske Tradera.

Sen på kvällen tisdag 22 mars ska jag prata "hemsida" med styelsen i Hovslagarens bostadsrättsförening.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar